Mjoritatea companiilor din România utilizează reţelele de socializare

Cine s-ar fi gândit acum câtiva ani că reţele de socializare vor deveni atât de utilizate chiar şi de către companii. Practic, trei sferturi dintre companiile din Romania utilizează aceste reţele pentru promovare, vânzare sau recrutare, iar 91% dintre ele spun că utilizarea reţelelor sociale le oferă un avantaj semnificativ în faţa celor care nu au astfel de practici. Aproximativ 53% dintre respondenţi generează oportunităţi de vânzare prin social media, potrivit datelor culese.

Aproximativ 21% dintre respondenƫi au afirmat că utilizarea reƫelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei, în creştere cu două procente faţă de anul 2014, conform unui studiu realizat la finele anului trecut.

Ajuns la cea de-a treia ediţie anuală, studiul analizează răspunsurile a 270 de reprezentanţi ai unor companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor.

Cum era de aşteptat platforma cea mai utilizată în România rămâne Facebook cu 92% din răspunsuri (93% la nivel global), urmată de LinkedIn cu 75% (71% la nivel global) şi de YouTube cu 37% (55% la nivel global).

În ţara noastră se remarcă creşteri semnificative ale utilizării LinkedIn (+14% faƫă de 2014), YouTube (+8% faƫă de 2014) şi Twitter (+8% faƫă de 2014), conform datelor.